allt om det, där och ja

Man har ställt sig en fråga, samma fråga varje gång varför jag är här just nu, varför. Vad hände?
Meningen med livet? Jag vet inte.
Jag tror att man iallafall i livets slutskede vill kunna blicka tillbaka och tänka, fan vad jag lyckades.
Eller som jag kommer tänka, fan vad jag misslyckades. Men jag lärde mig av det.

Jag har misslyckats, ställt till de för mig själv jävligt mycket under hela livet till och från, även om det mesta kommit det senaste året bara. Men som jag mår idag, tack vare många vänner och robert såklart, så kan jag blicka tillbaka och lära mig av det jag gjort. Och göra om, göra rätt.

Jag kan stå rakryggad och säga, att ja. Jag mår bra nu. För att få det där fina, lyckliga livet alla pratar om så tror jag att det ligger i misstagen. Man måste göra dem för att göra det till något bättre.
Mina misstag grundade sig på att jag inte tror, eller litar på mig själv. Jag förlorade, eller jag gjorde ett val som påverkade om jag skulle vara lycklig eller inte. Men efter att ha varit med Johannes i 4 år, trodde jag aldrig att jag skulle klara av att vara ensam.

bättre att älska och förlora, än att tillbringa livet med en idiot.

Efter honom så pussade jag många grodor för att hoppas att någon av dem blev en prins. Vissa av dem var värre än jag hade kunnat tro. Fram tills nu.
Nu tror och hoppas jag att jag pussat rätt "groda". För mig är han en riktig prins nu.

Jag är så jävla glad idag, jag är bara 18 år men har redan lärt mig så jävla mycket av livets hårda och jag vet att det ändå är långt ifrån allt. Jag vet att jag kommer göra fler misstag, men har lärt mig så fruktansvärt mycket av mina gamla, att jag aldrig gör om samma igen.
Jag har lärt mig att livet går inte under, bara för att varje dag inte är perfekt.

Jag har lärt mig att uppskatta livet trots att solen inte skiner alla dagar.

och jag har lärt mig att misstag är något man måste betala för att kunna leva livet till fullo..

sen.. jag hade aldrig kunnat hitta någon bättre än robert. Jag kan titta på gamla ex, och sen titta på robert.
Och inse hur långt jag har kommit. Min fina.

Och mina vänner. Finns fan inga bättre. Jag har max 5 vänner, som alltid får mig att skratta, och som kan tycka det är naturligt när jag gråter.

det var  väl allt jag hade på hjärtat just nu.

"de människor som fått mest ut av livet är inte de som levt ett sekel, utan de som levt varje minut"

Kommentarer
Postat av: pernilla

<3

2010-05-31 @ 23:53:48
URL: http://thechapter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0