Haaallo!

Här är texten till maskinens nya.. tillsammans med promoe. Hade lite att göra så jag skrev ned texten.. dock så är de grymt jävla svårt att höra vad dom säger..

Maskinen - Slut för alltid ft. Promoe Lyrics:

Plötsligt bara stog det bara till, spliffen knacka på,
jag släppte in som så många gånger dessförinnan
det ba sa pang en massa rök som ur en westernfilm
o jag reste mig sen rasa alla väggar in.

Jag kollar mig i spegeln, vad fan är det som händer, jag håller på att gå sönder..
det måste vara en dröm.
Vad fan är det med mig, hög som ett hus,
om någon kunde se mig
fan vad patetiskt
har gått för lång tid sen hon och jag tog ett snack och vi sa vad vi tyckte
för nu studsar allt mellan munnarna och fram och tillbaka som ett rykte
om vi bara kunde vara som vi tänkte båda försöker men saker förändras
hårdare möten, tårar i blicken, jag tror vi förlorar
jag saknar dig älskling
men det får inte bli så, åren går skitfort
men jag kommer aldrig kunna träffa någon ny
för det kommer aldrig vara så bra att hon och
jag kan stå där vi står

känns som vi ansvar kollonilott, ifrån dåliga tider att allting bara växer igen
igen och igen som ett trolleritrick, kollar bara ey
känns som vi dansar på ömtåliga isflak
och vi flyter i strömmen påväg mot ett stup
våra näver är knutna, inte mot strömmen
utan mot varandra för vi bråkar såklart
kunde inte låta det vara in i det sista

men shit vad sjukt, allting
men baby nu är det slut, för alltid.

jag stog i gränden med ett rakblad emot min hals
jag var så rädd, så jag skakade men blodet rann
han skrek ge mig dina pengar mannen, ge mig dina skuggor
din mobil.
Frej Larsson går till döden för ett gram kokain
jag kunde gå bakåt, kunde överleva till varje pris
------
------
mina bröder, men olika farsor ---
nu står jag här på toppen av min karriär
men är så full och så hög att jag inte vet var jag är
och på begravningen försök att komma ihåg vad jag heter
pappa -- samvete

men shit vad sjukt, allting
men baby nu är det slut, för alltid.

men shit vad sjukt, allting
men baby nu är det slut, för alltid.

men shit vad sjukt, allting
men baby nu är det slut, för alltid.

När jag tänker tillbaka på mina resor är det särskilt en som sticker ut
och inte bara pågrund av ett livsavgörande beslut, det var den sortens resa 
man bara gör en gång i livet. 
Det den sorten man gör med kroppen men också inne i den, 
hyrde bårhusbil körde tusen mil, försök igen
när vi köpte en flaska absinth, kommer tillbaka sen igen
men i fem
england holland belgien italien
österike, grabbarna sviker
fick rutan smaschad i spanien
smaschade rutor,via den hårda vägen lära mig sanningen 
om mig själv vilken kväll, puckad
------
var en lyckad ide och rycka massa postkostymer ur ett skyltfönster i södra tyskland
jag tänkte att vi måste vara mer än presentabla
måste skina värre än diamater i skivaffären, när vi glider fram till disken
och säger struggle contiunues, är den festaste skiten ni måste 
köpa in den 
för folk lyssnar på en vinnare
men när jag vaknade upp morgonen efter i minnares
, kände jag mig mer som en förloare
men det som kändes värst var sveket mot mina polare
det här var tvåtusen och två
skulle just släppa plattan men jag var säker jag skulle få fängelse för grov stöld
längesen min oskuld
rök i systemet men jag kände ändå stor skuld
för de var min ide och de var truppens turne
som stod på spel, kändes som jag hade nått den absoluta botten
kände mig som cellens klotter
men på nått sätt måste man ta sig upp och leva vidare,
lära sig förlåta sig själv och vända sida
om jag ska kunna älska mig för den jag är,
måste jag förändra mig, jag tänker aldrig dricka mer.

men shit vad sjukt, allting
men baby nu är det slut, för alltid









 


Kommentarer
Postat av: Naubloxa

Svår text som bara f*n! Speciellt Frej, har dock lyckats knäcka bra mkt mer nu :) tog din text lite som inspiration, hope u don't mind. Spana in mitt konto på YouTube efter det klippet så ser du nästan hela låttexten! Hade!

2011-02-22 @ 11:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0